“Hoe kan het radioprogramma N8DIEREN van Haarlem 105 meer naamsbekendheid krijgen doormiddel van digitale uitingen”
Huidige situatie, Deskresearch, Concurentie Onderzoek
Indesign, Illustrator, Photoshop, After-Effects
Door goed te kijken naar de concurrenten was het al vrij duidelijk dat er een vernieuwd logo moest komen en hiervoor zijn meerdere schetsen gemaakt met het thema van een nachtdier.
Naast het ontwerpen van een logo moest er ook een eenduidige post komen voor op Instagram waarbij het voor de gebruiker duidelijk is welke dj er komt draaien.
Meerdere podcasts op Soundcloud doen dit goed. Door gebruik te maken van een duidelijk logo en kleuren die je kunt variëren, zorgen deze afbeeldingen van podcasts ervoor dat ze oneindig kunnen combineren. Waarbij ondanks de combinaties vormgeving het merk duidelijk blijft.
Op deze manier zal ook N8DIEREN zijn luisteraars informeren welke dj’s er komen draaien, waarbij de beeldtaal duidelijk is en iedereen weet dat het over N8DIEREN gaat.
Na het versturen van meerdere versies voor een Instagram post en versies van het logo, was Wessel al tevreden met het resultaat en hebben we in overleg een keuze gemaakt.
Naast het opzetten van een logo en een Instagram post, ben ik ook aan de slag gegaan met een uiting voor op een T-shirt. Dit T-shirts kan worden gedragen op festivals, om zo ook meer naamsbekendheid te creëren op festivals.
Het shirt en de variaties van de instagram posts zijn hieronder te zien.
Doormiddel van de diverse producten is het radioprogramma N8DIEREN meer gaan leven. Door het ontwerp op te zetten in Indesign, is het ook voor Wessel duidelijk hoe hij de Instagram posts kan bijwerken en exporteren, zodat hij zelf de foto kan veranderen met daarbij de kleuren.
Wil je meer weten over dit project, neem dan vooral even contact met mij op.